Ginseng dan Halia Sebagai Herba Tonic Cina

Ginseng dan Halia Sebagai Herba Tonic Cina

Ginseng, raja herba tonik datang dalam dua jenis, merah atau Korea, ginseng dan ginseng putih. Yang terakhir ini digunakan sebagai tonik umum untuk keletihan dan kelemahan dan boleh membantu insomnia. Ginseng merah adalah tonik yang kuat. Ia adalah baik untuk selsema, peredaran miskin dan sesak nafas. Ia juga boleh digunakan dalam keadaan kecemasan untuk merawat kejutan. Kajian saintifik mencadangkan ginseng merangsang sel-sel pembunuh semulajadi dalam sistem imun dan juga boleh meningkatkan fungsi otak.

Walaupun ginseng boleh didapati secara meluas, anda disyorkan untuk berunding dengan pengamal berkelayakan. Anda tidak boleh mengambil ginseng jika anda mengalami berdebar-debar, tekanan darah tinggi atau sakit kepala yang kerap. Ginger menjejaskan perut, limpa dan paru-paru meridian dan digunakan untuk merawat loya dan muntah-muntah, selesema dan untuk menyahtoksik badan. Ia juga boleh digunakan sebagai medium dalam maxi, apabila maxi diletakkan di atas sepotong halia diletakkan di atas kulit, dan dibakar untuk keping halia.

Adalah penting untuk melawat pengamal terkemuka, yang layak untuk menetapkan dan herba bekalan. Ia juga dinasihatkan untuk memastikan bahawa pengamal yang anda lawati milik sebuah pertubuhan sah. Ini akan memastikan bahawa produk herba yang digunakan adalah sahih dan tidak tercemar. Herba Cina telah diketahui mengandungi logam beracun, seperti plumbum, dan ubat-ubatan konvensional, seperti karamel.

Herba yang tidak dicemari dengan produk haiwan dari spesies terancam, seperti tanduk badak, tulang harimau dan hempedu daripada beruang. Amalan ini adalah rendah pengamal menyalahi undang-undang dan mempunyai reputasi tidak menyimpan stok produk spesies terancam. Jangan sekali-kali membeli ubat-ubat herba melalui pesanan pos dan hanya membeli ubat herba jika pakej itu dengan jelas menyatakan apa yang terkandung di dalamnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar