Cara Membuat Masalah Buasir Lebih buruk - Merawat Buasir Betul Daripada Mengelakkan Rawatan

Cara Membuat Masalah Buasir Lebih buruk - Merawat Buasir Betul Daripada Mengelakkan Rawatan

Setiap kali seseorang mendapat buasir, kadang-kadang dipanggil buasir, melegakan adalah perkara pertama yang dicari. Banyak kali orang cuba untuk mengabaikan masalah ini dan berharap ia akan hilang. Mereka juga boleh cuba rawatan yang berbeza dan mengambil mereka terlalu jauh membuat masalah buasir yang lebih buruk lagi.

Satu rawatan melibatkan penukaran diet untuk mengurangkan sembelit. Dengan lebih banyak air, buah-buahan dan sayur-sayuran, dan lebih banyak serat najis boleh melembutkan dan membantu dengan buasir. Tetapi kadang-kadang orang mengambil ini terlalu jauh dan menyebabkan diri sendiri untuk mendapatkan cirit-birit. Cirit-birit boleh membuat ia lebih sukar untuk untuk buasir untuk sembuh seperti yang sembelit. Ia baik untuk menukar diet, tetapi tidak keterlaluan.

Kebersihan adalah sangat penting apabila anda mengalami buasir. Jika kawasan itu tidak bersih, maka boleh menjadi jangkitan daripada buasir terbuka. Ini adalah di mana orang cenderung untuk membuat kesilapan. Mereka menjadi begitu tertumpu kepada kebersihan bahawa mereka mula mengelap kawasan dubur kerap sepanjang hari. Tiada apa yang salah dengan ini tetapi mengelap dan perkhidmatan pencucian mungkin terlalu keras pada buasir menyebabkan mereka menjadi jengkel, membengkak, dan juga pecah.

Cara lain untuk membuat masalah buasir lebih teruk yang berterusan dalam tabiat buruk. Merokok dan kafein boleh membuat buasir lebih teruk. Bahan-bahan ini boleh merangsang trek pencernaan anda menyebabkan anda mempunyai buang air besar yang lebih kerap. Buang air besar adalah satu perkara yang tidak baik, tetapi mengambil mereka terlalu kerap menyakitkan proses penyembuhan. Ia adalah lebih baik untuk membuang air besar lebih semula jadi tanpa bahan-bahan ini dalam sistem anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar